Totem reklamowy

 

Totem to termin, którym określa się zjawiska związane stricte z religią i kultem, a konkretniej z relacjami, które łączą człowieka z mitycznym przodkiem zwierzęcym lub roślinnym, a czasem nawet ze zjawiskiem przyrodniczym. Klany, wioski, całe plemiona posiadają własny totem, a jego członkowie połączeni są więzami pokrewieństwa, sięgającymi nawet wielu lat wstecz. Totemy oznaczają więc mistyczne więzi pomiędzy ludźmi. Tym jest totem, który wyobrażamy sobie, gdy słyszymy to słowo. Wysoki, wyryty w drewnie, przedstawiający wizerunki zwierząt, roślin i zjawisk przyrodniczych. A jednak, mimo, że każdy z nas wie czym jest totem, nie każdy zdaje sobie sprawę, że na totemy natrafiamy codziennie, przechadzając się po mieście.

 

Totem reklamowy

Totem reklamowy to ciekawa forma reklamy. Totem w reklamie, konkretniej w reklamie wizualnej, oznacza słup reklamowy stosunkowo znacznej wysokości. Na górnej części totem reklamowy ma na wyraźne i widoczne logo firmy, którą totem reklamuje. Jakieś skojarzenia? Oczywiście, że stacje benzynowe i firmy produkujące samochody. Ale czy nie spotykacie takich totemów jeszcze wtedy, kiedy jedziecie za miasto? Kiedy mijacie kolejne totemy reklamowe zapraszające do zjedzenia w restauracji, do wypoczynku. Wszak taki totem reklamowy ma jedną niewątpliwą zaletę – jest widoczny z daleka. A jeśli jest widoczny, to powinien stać przy trasie. Totem reklamowy to ciekawa forma reklamy, która odwołując się nieco do utartego znaczenia totemu, reklamuje produkty.